Core Web Vitals er et meget hypet udtryk i den digitale marketingsarena,
siden Google annoncerede deres store algoritmiske opdatering “Page
Experience”tilbage i november 2020. Selvom “Page Experience”opdateringen stadig
er i gang fra juli 2021, er det højt og tydeligt at denne nye algoritme kommer
til at samle på Core Web Vitals som aldrig før.
Core Web Vitals er et sæt faktorer, som Google har valgt for at registrere
den samlede brugeroplevelse af hver webside på et helt website. Og i fremtiden,
når opdatering af “Page Experience” endelig rulles ud, vil ydeevnen for et
websteds UX være en vigtig søgerankings faktor.
Når det kommer til brugeroplevelse, har Website Design meget at bidrage
med. Og der er rigtig mange måder og grunde til, hvordan og hvorfor denne nye
dynamik kommer til at påvirke designfasen af e -handelswebsite som aldrig
før. Her er alt hvad du behøver at vide.
Forstå Core Web Vitals til en Webshop-løsning
I lang tid var de skarpe mantraer for bedre søgerangering faktorer som
"relevans er nøglen" "forbedret mobilsøgning", "mål
for en målgruppe", "bedre oppetid" osv. Men når det kommer til
forbedret brugeroplevelse, er det kun rationelt, at e-virksomheder tager mere
hensyn, fordi der sker så meget mere handling i en online butik, end det er på
et almindeligt website.
Tre grundlæggende "vitals" udgør
hele Core Web Vitals :
● Indlæserhastighed for hver webside - bedømt ud fra LCP (Largest
Contentful Paint)
● Brugerinteraktivitet for hver webside bedømt efter første
inputforsinkelse (FID)
● Visuel stabilitet for hver webside - bedømt efter kumulativt layoutskift
(CLS)
Men bortset fra de tre vitals ovenfor, er der andre præstationsnøgler, som
inkluderer at gøre dit websted mere og mere mobilvenligt, hvilket gør det mere
sikkert for browsing.
No comments:
Post a Comment