Monday, September 27, 2021

Brug Core Web Vitals til Webshop Design

Core Web Vitals er et meget hypet udtryk i den digitale marketingsarena, siden Google annoncerede deres store algoritmiske opdatering “Page Experience”tilbage i november 2020. Selvom “Page Experience”opdateringen stadig er i gang fra juli 2021, er det højt og tydeligt at denne nye algoritme kommer til at samle på Core Web Vitals som aldrig før.

Core Web Vitals er et sæt faktorer, som Google har valgt for at registrere den samlede brugeroplevelse af hver webside på et helt website. Og i fremtiden, når opdatering af “Page Experience” endelig rulles ud, vil ydeevnen for et websteds UX være en vigtig søgerankings faktor.

Når det kommer til brugeroplevelse, har Website Design meget at bidrage med. Og der er rigtig mange måder og grunde til, hvordan og hvorfor denne nye dynamik kommer til at påvirke designfasen af ​​e -handelswebsite som aldrig før. Her er alt hvad du behøver at vide.

Forstå Core Web Vitals til en Webshop-løsning

I lang tid var de skarpe mantraer for bedre søgerangering faktorer som "relevans er nøglen" "forbedret mobilsøgning", "mål for en målgruppe", "bedre oppetid" osv. Men når det kommer til forbedret brugeroplevelse, er det kun rationelt, at e-virksomheder tager mere hensyn, fordi der sker så meget mere handling i en online butik, end det er på et almindeligt website.

Tre grundlæggende "vitals" udgør hele Core Web Vitals :

 

● Indlæserhastighed for hver webside - bedømt ud fra LCP (Largest Contentful Paint)

● Brugerinteraktivitet for hver webside bedømt efter første inputforsinkelse (FID)

● Visuel stabilitet for hver webside - bedømt efter kumulativt layoutskift (CLS)

 

Men bortset fra de tre vitals ovenfor, er der andre præstationsnøgler, som inkluderer at gøre dit websted mere og mere mobilvenligt, hvilket gør det mere sikkert for browsing.

Det mest specielle ved disse webvitasl er, at de er de stærkeste systemer til realistiske on-field data, hvilket er særligt godt. 

No comments:

Post a Comment