I Danmark i 2022-2023 kan den typiske prisplan for webshopdesign ligge på mellem 800 € og 1.000 € eller mere. Det er næsten dobbelt så meget som leveomkostningerne for en enlig person uden en roommate. I betragtning af at så mange e-handelsfirmaer oprettes af studerende eller ansatte på et sparsomt budget, er det forståeligt, at du tøver med at betale hele prisen på en gang.
Men betyder det, at
du skal sætte din idé på standby, indtil du kan skaffe den slags penge? Man ved
aldrig, omkostningerne kan være steget, når du er klar! Så det første skridt i
fastlæggelsen af dine planer og omkostninger er at lægge et budget for det, du
har brug for lige nu. Her er nogle strategier, der kan være nyttige.
Brug Site Builders
som Wix, Shopify eller Squarespace til at skabe en prototype
Udgifter behøver
ikke altid at handle om penge; det kan simpelthen handle om tid. Det kan være
meget nemmere at komme i gang med designet af webshoppen, hvis du mestrer det
grundlæggende i at bruge en webside builder. Du kan oprette en hel hjemmeside
på egen hånd ved hjælp af gratis hjemmesidebygningstjenester som Wix.
Dette er dog kun et
startpunkt, da den gratis version ikke giver dig et domæne. Dit websted vil se
ud som mysite.com/wix uden domæneregistrering. Selv om du i sidste ende skal
betale for domænet, kan du reducere omkostningerne ved designprototyperne ved
at gøre det selv.
Hvis du ikke har budgettet
til at bygge en e-handelsbutik, skal du starte fra sociale medier
E-handel på sociale
medier er processen med at sælge dine produkter og tjenester på sociale
medieplatforme som Facebook Market eller ved at oprette en Facebook-butik, en
Instagram-butik eller endda en Pinterest-butik. Selv om det kan lyde lidt
skræmmende for dem, der ønsker at udvikle et raffineret brand, kan social media
eCommerce, når det gøres strategisk, etablere en meningsfuld brand awareness
meget hurtigere end et website.
Direkte deltagelse
i shops på sociale medier kan være en fordel for e-handelsvirksomheder med
hensyn til strømlining af salgsprocessen. Brugerne kan handle direkte fra deres
feeds, hvilket reducerer den tid, det tager at finde frem til webstedet og
gennemføre betalingsprocessen. Du kan begynde med en PayPal-konto, og seriøse
kunder ville foretage køb. Det virker for mange virksomheder på sociale medier,
så det kan lige så godt virke for din virksomhed. Vær dog konsekvent i din
tilgang, og hav en markedsføringsplan for sociale medier på plads for at øge
dit brands professionalisme, troværdighed og kvalitet.
Brug færdigbyggede
skabeloner og elementer
At oprette et
websted indebærer ikke længere, at man skal starte fra bunden. For at skære ned
på udviklingsomkostningerne kan du hyre en webshop-udvikler til at arbejde med
færdiglavede webside-temaer. Alt du skal gøre er at vælge den skabelon, som du
mener er bedst for din virksomhed, og begynde at indtaste dit websteds indhold
i den. Du kan også kontakte online shops, der tilbyder hjemmesideskabelonpakker
som pakker sammen med yderligere hjemmesideudviklingstjenester via cloudbaseret
software, et værktøj eller en platform.
Ansættelse af de
rigtige fagfolk på det rigtige tidspunkt
Selv om det kan
være den mest omkostningseffektive løsning at gøre det selv, skal du ikke gøre
det til en vane. Hvis du ikke søger hjælp fra en professionel på det rette
tidspunkt, kan det resultere i tab af muligheder. Da du ikke er professionel,
kan dit arbejde virke amatøragtigt, eller det kan optage så meget af din tid,
at det fører til efterslæb i væksten af din virksomhed.
Vær ikke bange for
at samarbejde med et webbureau eller et professionelt udviklingsteam, der
tilbyder fleksible ansættelsesmodeller. Mens det kan være dyrt at ansætte folk
på stedet i det lange løb, er outsourcing normalt den mest omkostningseffektive
metode til at få tingene gjort på et budget, fordi du kun skal betale for
tjenesten og ikke for ekstra udstyr, hardware, software eller andre af de
udgifter, som et internt team har.
No comments:
Post a Comment