Monday, November 7, 2022

Navigation Design Essentials for onlinebutikker og hvorfor du bør bekymre dig

Navigationsdesign er et nøgleelement for ethvert webstedsdesign, fordi det har indflydelse på brugeroplevelsen. Når det drejer sig om e-handelswebsteder, er navigationen imidlertid mere en konverteringsfaktor, der hjælper kunderne med at forstå særlige tilbud og rabatter, som kan få dem til at købe noget. Hvis du er jævnaldrende til at give din e-handelsbutik et professionelt og konverteringsfokuseret design, giver denne blog dig et forspring med de mest funktionelle navigationselementer.

 

Navigationsdesign af webshops: Sigt efter hurtig levering af information og løsninger

 

Websteddesign til e-handelsbutikker er en smule anderledes end almindelige forretningssider, da der typisk er brug for flere call-to-action-knapper, produktfunktioner, kampagner og sliders, bannere og lignende indhold, der skaber mere bounce.

 

Nøglen er at organisere det hele i det mest enkle layout, der ikke giver plads til forvirring eller desorientering eller til at klikke på noget ved en fejltagelse. For at reformere informationsarkitekturen i voksende webshops skal webshoppens grænseflade strømline kundens browsingrejse på en brugervenlig måde.

 

Den skal hjælpe alle besøgende med forskellige evner til at finde det, de har brug for, hurtigt og uden for mange klik. For størstedelen af sin del er en veludformet webstedsmenu. En enkel indholdsstruktur og en passende mærkning er alle vigtige elementer i en klar navigation.

 


Brug Breadcrumbs til hierarkisk navigation i store produktkataloger

 

Det er i orden, at du startede dit website med en menu med en enkelt stribe, men når dit website vokser, bør du overveje at opgradere designet med en mere strømlinet navigation. For større informationshubs og produktkataloger hjælper brødkrummer brugerne med hurtigt at forstå forholdet mellem deres placering på en side (som f.eks. en produktside) og sider på højere niveau.

 

Disse hierarkiske navigationslinks vises øverst på en side, f.eks. en kategoriside, og giver henvisninger til de underkategorier, der fører til den side, brugeren er i gang med at se. Desuden giver brødkrummer også værdifulde ledetråde til webcrawlere til at overvåge webstedsstrukturen og i sidste ende føre til bedre resultater på søgerangeringerne. Det bedste er, at disse små elementer ikke tilføjer for meget til din samlede pris for webshopdesign, men faktisk kan hjælpe dig med at få flere konverteringer.

 

Opret flere underkategorier for at strømline produktmenuen 

 

Organiser dine produkter i underkategorier for at vise den nøjagtige liste af produkter til kunden, så de kan gå direkte til forretningen. Hvis din webshop f.eks. har over 100 sko, og hver side indeholder 10 sko, kan det overvælde de faktiske købere at tjekke dem alle ud.

 

Opret specifikke kategorier, der leder kunderne om, hvad de kan forvente fra hver enkelt webside, i stedet for at inkludere for mange links i hovedmenuen eller have en enkelt menu, der dækker alle produkttyper, hvilket efterlader slutbrugeren til manuelt at gennemgå produkterne for at finde deres match.

 

Det ville være et mirakel at have en bruger, der ville være villig til manuelt at søge gennem links i webstedsmenuen og i sidste ende foretage et køb. Det er der ingen, der gør, medmindre og indtil produktet er af en sådan art, at forbrugerne vil gøre alt for at erhverve det.

 

Den bedste anbefaling er at reducere størrelsen af hovedmenuen til mindre end 10 links og at have yderligere links på interne sider. Hvis du har mere end syv links at inkludere, kan du bruge en megamenu eller en lodret menu, hvor hovedindstillingstitlerne tjener som overskrifter for linkgrupperne.

No comments:

Post a Comment