Monday, June 6, 2022

Vil du samarbejde med et digitalt marketingbureau? Overvej disse 3 ting

Når det er tid til at implementere en større dimension af Digital Marketing Strategy, står organisationer ofte over for udfordringer med at beslutte, om de vil ansætte et internt marketingteam eller overdrage opgaven til et Digital Marketing Bureau.

 

In-house teams bringer en følelse af fortrolighed med en mere centraliseret og omkostningskompetent tilgang til en virksomheds kernekapaciteter, visioner og mål. Men der er ofte en begrænsning af viden og mangel på tilpasningsevne, som kan holde en virksomhed tilbage fra at opnå sit fulde potentiale på konkurrenceprægede markeder.

 

Små og mellemstore virksomheder og endda startups søger i stigende grad at samarbejde med digitale marketingbureauer i Danmark for at forbedre den faglige kapacitet og samtidig reducere arbejdsbyrden. Hvis du vælger at gå med mulighed nummer to, er her 3 overvejelser til at slå kunsten ud af at vælge den rigtige professionelle.

Start med dine mål, og gør det til en prioritet

Selvom det er indlysende, at enhver virksomhed har brug for en bedre digital marketingstrategi på et tidspunkt, er køreplanen og implementeringsmetoden forskellig.

Inden du investerer i en tjeneste, skal du som virksomhedsejer tale med fagfolk og overveje din virksomheds mål. Lær, hvordan du matcher marketingstrategier til en virksomheds overordnede strategi.

 

Etabler et arbejdsforhold med det eller de fagfolk, du vælger. At shortliste nogle få firmaer og møde flere personer fra forskellige niveauer inden for samme virksomhed er et fantastisk sted at starte.

Tag et SEO-bureaus portefølje alvorligt

Betragt bureauets baggrund og alder som en drivkraft til at vurdere vægten af ​​virksomhedens portefølje. Unge og dynamiske virksomheder tilføjer ofte nye ideer og metoder til deres porteføljer. I mellemtiden kan virksomheder med årtiers erfaring bringe mere omkostningsfølsomme pakker og old-school funktioner til de mest værdifulde løsninger. Bestem, hvordan bureauets ekspertise og arbejdsmønster stemmer overens med din arbejdskultur.

Analyser det Digital Marketing Bureau som en Stalker

 

Hvordan det digitale marketingbureau håndterer dit projekt og de skiftende paradigmer er den vigtigste service, du betaler for. Her er nogle analytiske punkter, der er værd at overveje:

 


Site: Brugervenligheden af ​​siderne bør være optimeret til mobile enheder såsom tablets og smartphones.

 

Sociale netværk: Er bureauet i stand til at håndtere sine følgere? Laver de kvalitetsindlæg med billeder og videoer?

 

Blog: Har bureauet infografik, e-bøger, webinarer osv. i deres blogindlæg?

SEO: Tjek placeringen af ​​nogle af blogindlæggene ved at søge efter relevante søgeord. Analyser brugen af ​​søgeord og andre faktorer, der potentielt kan påvirke søgemaskinernes placeringer.

 

Hør, hvad tidligere kunder har at sige om bureauet

 

Det er lige så vigtigt at overveje et bureaus kundekreds. Selvfølgelig er det imponerende at have nogle store navne i din portefølje, men det betyder ikke, at du skal forsømme nogle af de mindre kendte.

 

Hvad der er vigtigere, er den slags arbejde, som agenturet tidligere har udført, og deres resultater til dato. Ikke at have kunder relateret til din virksomhed er måske ikke en stor sag, men hvis et sådant navn optræder på listen over kunder, kan du være sikker på, at dit SEO-bureau vil have en rimelig forståelse af dine behov samt mulighederne for at hjælpe dig med samme.

Beslut dig for at samarbejde med dit valgte digitale marketingbureau

Alt sagt og gjort, så skal du også redegøre for, hvor meget du er villig til at investere i dette projekt. Det er dog ikke tilrådeligt at hyre det billigste bureau, medmindre du er okay med et kompromis med kvaliteten. Det er vigtigt at sammenligne omkostninger og fordele for forskellige bureauer, før den endelige beslutning træffes.

No comments:

Post a Comment